caj-prehlada-lek-rukavice-tretirati-prehladu

Prehlada je blaga infekcija virusnog porekla kojoj je gotovo svaki čovek na planeti bio izložen makar jednom u životu. Prehlada se najčešće javlja u hladnijim periodima godine, ili usled naglih promena u vremenskim prilikama i temperaturama. 

Ipak, budući da je reč o blagoj infekciji, tretiranje prehlade u najvećem broju slučajeva podrazumeva jednostavno kućno lečenje koje zahteva male promene u ishrani i unosu tečnosti, kao i po potrebi dodatnu suplementaciju vitaminima koji mogu pomoći organizmu da se brže izbori sa simptomima prehlade.

U nastavku teksta informišite se o tome kako da prepoznate simptome prehlade i na vreme korigujete svoju ishranu, tako da vašem telu omogućite optimalne uslove za brz i uspešan oporavak!

Koji su simptomi prehlade? 

Prehlada je takva virusna infekcija koja progresira postepeno, što je odlično, budući da ćete imati priliku da na vreme reagujete. Simptomi prehlade mogu biti različiti, najpre izdvajamo one najčešće, a to su:

  • Kijavica ili kašalj;
  • Grlobolja, bol prilikom gutanja;
  • Zapušen nos i curenje nosa (rinoreja);
  • Suzne oči.

Kod jačih prehlada moguće je osetiti i simptome koji podsećaju na grip, poput bolova u zglobovima i mišićima, malaksalosti, umora, kao i povišene temperature. Ukoliko vaše dete ima jače simptome prehlade, ne brinite – deca češće osećaju jače simptome prehlade od odraslih!

Na primer, mališani češće imaju povišenu temperaturu prilikom prehlade od odraslih, a i sporije se oporavljaju od simptoma. Naime, kod većine odraslih simptomi prehlade proći će samostalno u roku od 7 dana do 10 dana, dok kod dece ovi simptomi mogu trajati i do dve nedelje. 

Zdrava ishrana ključna u lečenju prehlade 

Kao što smo rekli, zdrava ishrana je ključna u prevenciji prehlade, ali je i značajna za ublažavanje njenih simptoma kada nastane. Mnoge namirnice mogu nam olakšati proces oporavka od prehlade, ne samo tretirajući simptome već i povoljno uticajući na naš celokupni imuni sistem. 

Namirnice koje ćemo pobrojati u nastakvu teksta trebalo bi da uvrstite u svoju ishranu svakako, kako bi svom organizmu i imunitetu obezbedili najbolju zaštitu i podlogu za pravilno funkcionisanje, a biće vam i naročito korisne u slučaju tretiranja simptoma prehlade.

#1 Jogurt – zdrav digestivni sistem ključan za optimalan imunitet

Mnogi zaboravljaju da je optimalno stanje imunog sistema uslovljeno zdravim digestivnim sistemom i zdravim sistemom za varenje. Zdrava mikroflora u crevima neophodna je za optimalan proces varenja i iskorišćavanje svog nutritivnog potencijala namirnica koje se konzimuraju.

Mlečni proizvodi, među prvima jogurt, važe za odlične izvore probiotika koji imaju mnoštvo benefita po sistem organa za varenje. Kada birate jogurt, odaberite onaj čije je blagostvorno dejstvo po digestivni sistem utvrđeno, samo tako možete biti sigurni da zaista radite korisnu stvar. Osim toga, možete pronaći odlične jogurte sa dodatkom vitamina, koji su fenomenalni za jačanje imuniteta, pa osim probiotskog sadržaja važe i za sjajne ojačivače odbrambenog sistema, i kao takvi, vrlo su pogodni za konzumaciju tokom prehlade. 

#2 Beli luk – prirodna antiinflamatorna supstanca

Beli luk se koristi kao lekovita biljka već vekovima, a danas ima dokazana antibakterijska, antigljivična i antiinflamatorna svojstva i efekte. Neka istraživanja pokazuju da može imati i stimulišući efekat na imunitet, a mnogi ga zovu i “prirodnim antibiotikom”.

Mnogi ljudi imaju problem sa jakom aromom belog luka, zbog čega savetujemo da ga izmrvljen konzumirate kao začin jelu ili toploj pilećoj supi, ili prosto izmešate sa čašom jogurta i gotovo ne osetivši njegovu aromu iskoristite sve potencijale ove namirnice!

#3 Riba – protein je važan nutrijent u procesu oporavka

Protein je ključni makro nutrijent za oporavak mišića, a riba, poput lososa najbolja je opcija za konzumaciju kada ste prehlađeni. Naime, riba, a naročito losos, bogata je omega-3 i omega-6 masnim kiselinama, koje imaju jako antiinflamantorno dejstvo, te pored proteina dodatno pospešuju brzinu oporavka.

Riba je bogata vitaminima i mineralima, a naročito vitaminom D, koji ima ključnu ulogu u pravilnom funkcionisanju imunog sistema. 

#4 Đumbir – olakšava simptome prehlade 

Đumbir je poznat po svojim dejstvima protiv mučnina, kao i kod povraćanja, ali ujedno i obiluje brojnim antioksidantima i ima antiupalno dejstvo. Čaj od đumbira u kombinaciji sa limunom i medom može vam olakšati simptome poput grlobolje i kašlja i poznat je tradicionalni lek. 

Koren đumbira dužine nekoliko centimetara saseckajte i stavite u dve šolje prokuvane vode i ostavite da odstoji tri minuta, dodajte sok pola limuna i zasladite kašičicom meda – dobićete ukusan topao napitak koji će vam momentalno olakšati simptome prehlade.

Najbolja prevencija bilo koje bolesti je u vidu izbalansirane ishrane i zdravog načina života, koja će doprineti tome da nam imunitet bude u optimalnom stanju i uspešno se izbori sa svim pokušajima njegovog disbalansa od strane infekcija virusima ili bakterijama. 

Uvrstite ove namirnice u ishranu i pomozite vašem organizmu da se brzo izbori sa simptomima prehlade! Srećno!

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published.