0

Scania XT i P – Nova građevinska XT verzija i P kabina

Nakon prošlogodišnjeg predstavljanja nove generacije kamiona, odnosno novih R i S kabina, Scania je u avgustu predstavila G kabinu, a sada ponudu proširuje i P kabinom te građevinskom XT verzijom.

Nova P kabina nudi 10 cm veću unutrašnju visinu te kao i ostale kabine nove generacije ima i nešto veću unutrašnju dužinu od stare.

P kabina će se nuditi u dugoj i kratkoj verziji, s tri moguće visine krova, a kao i do sada najveća primena se očekuje u distribucijskom segmentu. Uz novu kabinu i verzije, Scania je po prvi put predstavila i parkirnu kočnicu s električnim aktiviranjem čiji se prekidač nalazi na istom mestu gde je inače ručica konvencionalne kočnice s pneumatskim aktiviranjem. Opcija može biti automatsko aktiviranje čim se otvore vozačka vrata, odnosno kad se otkopča sigurnosni pojas (na malim brzinama).

Novi XT model nudiće se sa svim kabinama, od kratkih P14 i G14 verzija do S 20 Highline, čime će se pokriti sve moguće potrebe i primene. XT se od ostalih modela razlikuje po naglašenom robusnom braniku koji se proteže 150 mm ispred kabine te osigurava prednji napadni ugao od 25 stepeni.

U kombinaciji sa zaštitnom pločom motora te zaštitnom mrežom za svetla XT ima dodatno naglašenu robusnost te zaštitu od oštećenja pri manjim udarcima. U sredini branika je i lako dostupna kuka za vuču, predviđena za masu vozila do 40 tona kao i stepenica za pristup vetrobranskom staklu. Pojačana su i kućišta bočnih retrovizora, a stepenice su dodatno osigurane od klizanja. Vozaču je na raspolaganju vazdušni pištolj s pritiskom od 10 bara za lako čišćenje kabine.

Scania je uvela i električnu ručnu kočnicu po uzoru na rešenja u automobilima. U XT modele će se ugrađivati svi postojeći motori, od peterocilindričnog 9-litarskog motora do V8 16,4 litarskog motora uključujući i nedavno predstavljenu verziju 13-litarskog motora sa 370 KS s Millerovim ciklusom i SCR tehnologijom za čišćenje izduvnih gasova.

Tu je još mnoštvo posebnosti obzirom na namenu, poput visokog usisa i izduva te posebnog filtera koji može “progutat” do 40 kg prašine pre zamjene. Izduv se može postaviti na dva različita mesta zavisno o potrebama nadogradnje.

Ovjes kabine je mehanički u četiri tačke koji omogućuje veće gibanje kabine kako bi se izbegli udarci pri prolasku vrlo zahtevnih terena. Šasija može imati mehanički ili vazdušni ovjes, ali i njihovu kombinaciju.

U novoj generaciji moguće je specijalizovati i disk kočnice na 26-tonskoj tandem pogonskoj osovini RBP735 s dvostrukom redukcijom. Takođe, Scania je u bočnim planetarnim reduktorima ugradila zupčanike sa spiralnim ozubljenjem.

 

 

 

 

 

 

 

 

Izvor: Kamion-bus.hr

Leave a Reply

Be the First to Comment!

Notify of
avatar
wpDiscuz