0

Kinezi i Poljaci u trci za Ikarbus

Kako pišu „Novosti“, najveća domaća fabrika autobusa „pregurala“ najbolniji proces restrukturiranja i zaposleni se sada nadaju partneru; Očekuju ponudu za preuzimanje do kraja godine. Stranci planiraju i električna vozila.

Naša najveća fabrika autobusa, zemunski „Ikarbus“, osvajanjem novih tehnologija i proizvodnjom najsavremenijih autobusa na šasijama „Mercedesa“ i MAN-a, uspeo je da „pregura“ dugotrajni i bolan proces restrukturiranja, pa sada sa mnogo više optimizma oko 300 zaposlenih čeka sutrašnjicu. Njihove pogone obilaze predstavnici stranih preduzeća, a najozbiljniji „igrači“ su kompanije iz Kine i Poljske. Zato svi u „Ikarbusu“ očekuju da do kraja godine „padne“ i ponuda za preuzimanje većinskog paketa akcija.

– Dve velike kompanije iz Kine i jedna iz Poljske su zasada najozbiljniji kandidati koji bi hteli da preuzmu naše preduzeće i da, uz zadržavanje trenutnog proizvodnog programa, pokrenu i proizvodnju električnih autobusa – kaže generalni direktor „Ikarbusa“ Aleksandar Vićentić.

On, za „Novosti“, kaže da je „Ikarbus“ izašao iz procesa restrukturiranja firme i da se trenutno čeka odobrenje za Unapred pripremljeni program restrukturiranja (UPPR) tako što su najveći poverioci svoja potraživanja konvertovali u deo vlasništva. To je samo jedan od dokaza da „Ikarbus“ ponovo svima uliva poverenje.

– Najvažnije je da radimo punom parom – kaže direktor Vićentić. – Posla ima, plate nisu velike, ali su redovne.

Trenutno se završava 30 zglobnih autobusa za potrebe GSP „Beograd“, kojem je do sada, samo u ovoj godini, isporučeno 10 savremnenih gradskih niskopodnih autobusa. Dobro se prodaje i čuveni „Ikarbusov“ gradski autobus sa „Mercedesovim“ motorom i šasijom. Posebno su ponosni na najnoviji međugradski autobus koji je napravljen na šasiji „Mercedesa“ sa „evro 6“ motorom, koji je već našao prvog kupca. Pred „Ikarbusom“ su dva velika posla.

– Reč je o izradi delova za autobuse za kupca iz Mađarske, ali i o izvozu gotovih autobusa u Iran – kaže direktor. – Zahvaljujući ulasku u UPPR i finansijski smo relaksirani, pa možemo da iznesemo i te izvozne poslove.

Vićentić objašnjava da 250 stalno zaposlenih radnika i još 50 dodatno angažovanih na osnovu ugovora o delu zbog povećanog obima posla rade, pored izrade autobusa i delova, i na renoviranju i održavanju vozila GSP i drugih firmi u Srbiji.

Okrećemo se izvozu

– Jasno nam je da moramo da se okrenemo izvozu jer je naše tržište ipak nedovoljno za naše kapacitete – kaže Vićentić. – Nažalost, i dalje smo suočeni sa nelojalnom konkurencijom, kao i sa nekontrolisanim uvozom polovnih autobusa.

Naime, dok „Ikarbus“ mora da proizvodi autobuse sa „evro 5“ i „evro 6“ motorima, na naše tržište stižu stari autobusi sa daleko nižim eko-stadardima. Jasno, po znatno nižoj ceni.

Izvor: Novosti.rs

Leave a Reply

Be the First to Comment!

Notify of
avatar
wpDiscuz