1

Koliko brzo morate da vozite kabriolet da ne pokisnete?

Da vas uhvati kiša tokom vožnje u kabrioletu sa spuštenim krovom i nije najgora stvar koja vam se može desiti za upravljačem, ali svakako nije prijatno. Naravno uvek možete da stanete ili usporite na brzinu na kojoj je moguće podići (spustiti) krov na vašem kabrioletu i da brzo rešite taj problem, ali moguće je odabrati i zabavnije rešenje.

Tako bar tvrdi DriveTribe koji se zapitao kojom brzinom je potrebno voziti da bi ostali suvi u kabrioletu prilikom vožnje po kiši. Na priloženom video klipu Majk nas prvo upoznaje s dva načina strujanja fluida prema putanji strujanja, laminarnim i turbulentnim načinom strujanja. Kada brzina poraste, slojevi se mešaju i strujanje postaje turbulentno.

Sloj vazduha koji dolazi u dodir s površinom automobila se naziva graničnim slojem. Vrh okvira vetrobrana, gde se naglo zaustavlja karoserija, naziva se tačka razdvajanja. U ovom trenutku, vazduh postaje vrlo turbulentan, a uz veću brzinu vožnje područje turbulentnog vazduha iznad putničkog prostora raste. Što se brže vozite to vazduh brže struji preko automobila i raste granični sloj koji zatim deluje kao vazdušna kabanica koja odvodi kišu od putničke kabine.

Majk dalje objašnjava da brzina kojom morate da vozite da ostanete suvi zavisi od oblika automobila, tačnije od ugla vetrobranskog stakla. Automobili kao što je Mazda MX-5 koji imaju uspravnije vetrobransko staklo mogu da generišu dovoljno turbulencije za odbijanje kiše pri nižim brzinama, oko 70 do 75 km/h. S druge strane, automobili s položenijim vetrobranskim staklom, kao Ferrari Portofino, moraju da idu brže kako bi postigli isti efekat.

Izvor: Autonet.hr / DriveTribe

Please follow and like us:

1
Leave a Reply

avatar
1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
0 Comment authors
Recent comment authors
  Subscribe  
newest oldest most voted
Notify of
trackback

[…] Izvor: S magazin […]