0

Ovo su najmasivnija građevinska vozila na svetu

Nesumnjivo da građevinska industrija ima impresivno velike i moćne mašine koje nažalost nisu dostupne baš svima zbog svojih jednako impresivnih cena. Kako većina neće biti u mogućnosti da isproba neke od ovih žestokih mašinerija, mi smo za vas spremili listu koja će vam bar omogućiti uvid u poslednje pokretne trendove na gradilištima. Kako ne možete baš u potpunosti da zamislite razmere ovih vozila, potrudili smo se da vam ih u narednom tekstu što plastičnije približimo.

Bager 293

Ovaj bager datira iz 1995. godine, a dizajnirala ga je nemačka kompanija TAKRAF. Ovo vozilo je dugačko 220 metara i visoko 96 metara. Građevinska mehanizacija ovog bagera može da iznese teret od 240 000 metara zemlje, a on sam teži 45 500 tona. To znači da je bager u mogućnosti da iskopa rupu veličine fubalskog terena i dubine od 25 metara u jednom danu. Neophodno je 5 godina da se izrade delovi bagera i još 5 godina da se sastave, a cena ovog modela je 100 miliona dolara. Zbog svojih karakteristika, ovaj bager je proglašen za najveće vozilo na svetu.

Prelude FLNG

(slika najveci-plutajuci-objekat sa sajta Ofshore post)

Naftni koncern Šel je novi transporter tečnog gasa „Prelude” i predstavlja najveći plivajući objekat na svetu. Napravljen je od strane kompanija Technip / Samsung u Južnoj Koreji. Dugačak je 488 metara, širok 74, visok 90 m, a napravljen od preko 260 000 tona čelika. Ako imate poteškoća da zamislite razmere ovog broda, pokušajte da zamislite 175 olimpijskih bazena.

Koristi se za eksploataciju, prevod u tečno stanje, skladištenje i pretovaranje zemnog gasa.

Brod ima cilj da eksploatiše zemni gas sa podmorskog dna sa visokim ulaganjem energije uspomoć koje će se gas pretvarati u tečno stanje, skladištiti i pretovarati na transportere za čime će ta sirovina moći da se transportuje u čitav svet. Cena troškova izgradnje iznosi oko 12 milijardi dolara.

SPMT

(slika modularni-transporter-sopstveni-pogon sa sajta Wikipedia)

Modularni transporter (Self-propelled modular transporter) na sopstveni pogon je platformno vozilo sa velikim točkovima koji je namenjen za transport masivnih objekata, poput sekcija mostova, mašina i svih objekata koji su preveliki za utovar na kamion.

Najveći modularni transporteri mogu da nose najteže objekte na svetu i duži su od bilo koje druge vozilice na svetu. Svaki točak je posebna jedinica, ali kada se poveže – dobija se se mašina enormnih razmera.

Nasa Crawler Transporter

(Slika NASA-transporter sa sajta Wikipedia)

Ovo vozilo je napravljeno za transport spejs šatlova od mesta gde su napravljeni do mesta gde treba da budu lansirana. Ova mašina je lanserski precizna, stoga je ona ta koja postavlja šatl na pravo mesto pre lansiranja.

Ovaj transporter  ima masu od 2 721 tone i 8 gusenica, po dve na svakom uglu. Svaka gusenica je sastavljena od 57 ploča (cipela), a svaka zasebno teži 900 kg. Projektovala ju je kompanija Marion Power Shovel, a izgradnja je koštala 14 milijardi dolara.

Maksimalna brzina guseničara iznosi 1,6 km/h kada prevozi raketu i 3,2 km/h kada je prazan. Ovaj guseničar transporter je najveće kopneno vozilo na planeti sa sopstvenim pogonom. Iako je rotorni bager 293 veći, bager se napaja iz eksternih izvora.

Komatsu D575A Buldožer

(Slika Najveci-buldozer-na-svetu sa sajta Wikipedia)

Tehnički najveći buldožer je napravljen osamdesetih godina po naređenju libijskog vođe pukovnika Gadafija, ali je na kraju ostao samo kao muzejski primerak. Iz tog razloga vam predstavljamo buldožer Komatsu D575A Super Dozer.

Ukupna težina sa specijalnom opremom mu iznosi 153 tone, ima zapreminu rezervoara za gorivo 2100 litara. Opremljen je hidromehaničkom vrstom prenosa, sistemom tečnog hlađenja. Elektrana ima 12 cilindara i turbo punjenje. Ovaj buldožer zahvaljujući svojoj snazi može da se nosi sa svim stenama planinskih formacija zbog čega je odličan pomoćnik prilikom kopanja rudnika i ekstrakcije svih vrsta prirodnih resursa.

Ako vas impresioniraju masivna vozila poput ovog, pogledajte i kako izgleda najveći elektro kamion na svetu kome baterije teže 4,5 tona, pročitajte ovaj članak.

Svojom masivnošću i snagom motora ova vozila izazivaju strahopoštovanje. Njihova konstrukcija je olakšala posao u različitim sferama građevinarstva, prenosa tereta, kopanju resursa te ni ne čudi što moderni svet ne bi mogao da funkcioniše bez istih, a svakako da raduje i činjenica da nam prethodi uspešna godina za građevinarstvo Srbije.

Autor: Mateja Panović & Avokado.rs

Foto: pixabay.com

 

Please follow and like us:

Leave a Reply

avatar
  Subscribe  
Notify of