1

Putarina poskupljuje tri odsto

Putarina će dogodine poskupeti, bar za stopu inflacije, što je oko tri odsto. Ovo je navedeno u Memorandumu sa Međunarodnim monetarnim fondom, koji je posle osme revizije aranžmana Srbija potpisala sa tom finansijskom institucijom.

U „Putevima Srbije” nisu odgovorili na „Politikino” pitanje da li je njihovim planom poslovanja za 2018. godinu planirano povećanje putarina i za koliko. Mada je u Memorandumu sa MMF-om jasno navedeno da će od februara naredne godine, zajedno sa Svetskom bankom, biti analiziran stepen naplate, te da će putarine poskupeti najmanje za stopu inflacije.

Početkom ove godine korišćenje auto-puteva je poskupelo za deset procenata. Tako, posle osam godina, vožnja auto-putem od Niša do Subotice umesto 1.020 dinara košta 1.100 dinara.

Na pitanje zašto Srbija ne uvodi vinjete za naplatu korišćenja puteva, kao što to na primer čini Mađarska, ministarka Zorana Mihajlović je nedavno objasnila da se u Mađarskoj, kroz vinjete, putarina ne naplaćuje samo na auto-putevima, nego i na svim regionalnim putevima.

„Zamislite da naplaćujemo Ibarsku magistralu, to ne bi bilo u redu. Koncentrišemo se na auto-puteve. Još ne možemo da naplatimo ni dinar za regionalne puteve, zbog toga imamo zatvoren sistem naplate putarine. Ne bi bilo korektno prema građanima da naplaćujemo regionalne puteve”, rekla je ministarka Mihajlović.

Ipak, sistem naplate korišćenja auto-puteva sa vremenskim ograničenjem pokazao se, za vozače, kao najisplativiji. U Austriji desetodnevna vinjeta košta 8,90 evra, u Češkoj 12 evra, a u Slovačkoj 10 evra. Dok u Sloveniji sedam dana korišćenja auto-puteva vozači automobila plaćaju 15 evra.

Kada je u pitanju dilema uvesti vinjete ili ne, nadležni u Srbiji imaju argument da je uvođenje takozvanih vinjeta isplativo samo u zemljama koje imaju izgrađenu dobru mrežu auto-puteva. Kod nas bi to značilo da bi nekom stanovniku, koji živi daleko od auto-puta, na primer u Boru, i koji ga koristi samo jednom u više meseci, naplatili vinjetu čija cena u takvim slučajevima ne bi bila realna.

Da bi se naplata putem vinjeta isplatila, potrebno je imati izgrađenu dobru mrežu auto-puteva. Putarinu bi trebalo naplaćivati u što je moguće dužem vremenskom periodu.

Inače, „Putevi Srbije” prihoduju oko 140 miliona evra od naplate putarine, što je nedovoljno za održavanje puteva.

Izvor: Politika.rs

 

Please follow and like us:

1
Leave a Reply

avatar
1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
0 Comment authors
Recent comment authors
  Subscribe  
newest oldest most voted
Notify of
trackback

[…] Na većini autoputeva koji prolaze kroz Grčku postoje naplatne rampe na kojima ćete morati da platite putarinu. Klasa vozila u kombinaciji sa rastojanjem koje pređete duž autoputa će odrediti iznos putarine, ali važno je da znate da cene nisu prevelike i ne razlikuju se mnogo od cene putarina u Srbiji. […]