0

41. Dakar reli – Upola kraći, Sagmajster sam, bez asistencije…Loeb kao privatnik

Za mesec dana kreće 41. DAKAR RELI, najteži i najpoznatiji auto-moto maraton sveta. Počeo je daleke 1978. godine (26.12.1979.) sa trga Trokadero u Parizu a završio se januara 1979. u senegelskom gradu DAKARU, u Africi. Tačno 29 puta se održavao na tom kontinentu a onda je 2008. godine otkazan, odložen za narednu godinu (zarad pretnji terorista) i preseljen u Južnu Ameriku.

Zadržao je ime DAKAR, u znak tradicije, poštovanja i sećanja na sve učinjeno. Na tlu Južne Amerike održavao se do sada 10 puta…

Na tom najvećem maratonu koji se vozi van puteva, po bespućima, u nenormalnim uslovima, takmičili su se vozači motocikala, automobila, kamiona i kvadova. Pred nama je 41. DAKAR RELI (računa se i onaj iz 2008. godine kada je organizator prihvatio prijave i sve osmislio, ali je uoči starta reli otkazan) koji počinje 6. januara 2019. u glavnom gradu PERUA, u LIMI i završava se u istom mestu 17. januara 2019.

Na DAKAR RELIJU, uvek dugačkom oko 10.000 kilometara, su učestvovali i takmičari Srbije, GABOR SAGMAJSTER, BOŽA RISTIĆ, BOGDAN MILANOVIĆ i DARKO VELJKOVIĆ. Jedini koji je uspeo da završi najteži maraton sveta je Subotičanin, GABOR SAGMAJSTER. Prijavljen je za DAKAR maraton prvi put 2008, kada je reli otkazan a onda se 2009. opet pojavio i učestvovao čak DESET PUTA. Stigao je na cilj OSAM PUTA (dva puta je morao da odustane, jednom zbog kvara motocikla, drugi put zbog teške povrede). Na premijernom učešću je medju oko 150 motociklista iz celog sveta zauzeo 89. mesto u klasi MARATON – kao privatnik. Najbolji rezultat na DAKAR RELIJU ostvario je u istoj kategoriji 2014. kada je stigao u cilj kao 53. Tada su ispred SAGMAJSTERA bili uglavnom članovi bogatih fabričkih timova i imućni privatnici.

GABOR SAGMAJSTER se polako priprema za svoj JEDANAESTI DAKAR RELI a upravo nam je ovo rekao:

„Voziću moj stari KTM od 450 kubika u klasi MALLE MOTO, odnosno prvi put neću imati nikakvu asistenciju kao što je to bio slučaj u proteklim godinama. To znači da ću sam menjati gume, menjati ulje i svake večeri kontrolisati i popravljati motocikl, biću i vozač i sopstveni mehaničar. Za moj stari motocikl verovatno neće biti i svih rezervnih delova, ali, iskustvo je na mojoj strani. Nisam sada u prilici da odvajam puno novca iz svoje kuće pa zato ne mogu da platim usluge nekog servisnog tima, imam podršku vernih sponzora i države i daću sve od sebe. Reli će biti znatno kraći, medjutim, ne znači da će biti lak – naprotiv. Voziće se 10 dana u Peruu i biće kao i uvek teško stići na cilj“.

Našeg hrabrog i nesalomivog motociklistu pratiće u svojstvu izveštača, novinar RTS-a PREDRAG PEDJA MILINKOVIĆ, kojem će to biti 10. odlazak na čuveni DAKAR RELI. Predstojeći reli će biti održan na stazi od 5.000 kilometara a cilj je 17. januara 2019. u LIMI. GABOR SAGMAJSTER će opet biti medju najuglednijim maratoncima sveta rasporedjenim u standardnim klasama. Startovaće automobilisti SAJNC, PETERHANSEL, DEPRE, AL ATIJA, ROMA, kamiondžije NIKOLAEV, DE ROJ, MARDEEV, VILAGRA, motociklisti VOLKNER, PRAJS, GONKALVES, BORT, SANDERLEND….vozači sa kvadovima….. a opet će se pojaviti i legendarni automobilista Francuz SEBASTIEN LOEB..

 

Najbolji reli vozač svih vremena rekao je da će 2019. godine ponovo učestvovati u Dakar reliju, i to kao NEZAVISNI TAKMIČAR…PRIVATNIK..

Loeb je, posle povlačenja iz RELI ŠAMPIONATA SVETA pre šest godina, tri puta vozio  Dakar reli a najbolji rezultat ostvario je 2017. godine  drugim mestom za Pežo Total, iza timskog kolege Stefana Peterhansela.

Prošle godine je odustao sa Dakara zbog nezgode na dinama u Peruu i povrede suvozača Daniela Elene…

„Odluku da idem na Dakar doneo sam u poslednji čas. U poređenju sa ostalima, verovatno nam nedostaje pripreme. Ali, isto tako, nisam zaboravio sve ono što sam naučio u protekle tri godine. To je avantura, i radujem se što ću je ponovo doživeti“, izjavio je Loeb.

Automobil koji će voziti, uz Daniel Elenu kao navigatora, biće Peugeot 3008DKR, sličan onom u kojem je 2017. godine bio drugi.

U svom poduhvatu imaće podršku Red Bulla, a brigu o njegovom vozilu vodiće nezavisni francuski tim PH Sport.

Izvor: Mojsvetbrzine.rs

Leave a Reply

avatar
  Subscribe  
Notify of